پول هایتان را آتش نزنید

1430290178
مارس 10 2018

پول هایتان را آتش نزنید

download         

                             

                                   

علی نظامی فرد/مشاور توسعه بازار

بنیانگذار سالن یار

 

تیم تولید محتوای سالن یار:

 

پابلو اسکوبار،اهل کلمبیا ثروتمندترین قاچاقچی،از مشهور ترین خلافکاران و مخوفترین جنایتکاران جهان در طول تاریخ بود که درآمد وی به 22 میلیارد دلار در سال می رسید

به گفته روبرتو اسکوبار برادر پابلو، ثروت او به قدری عظیم بود که صندوق‌های پول نقد را در مزارع و بین دیوار خانه‌های اعضای شبکه خود پنهان می‌کرد و هر سال حدود ۱۰ درصد از این پول‌ها به دلیل جویدن موش‌ها یا نفوذ آب از بین می‌رفتند.

در سال‌های آخرکاری پابلو،پس از اینکه دولتهای  کلمبیا و امریکا به دنبالش بودند،اسکوبار نقشه کشید خودش را به زندان بیندازد.یک سال بعد که مشخص شد او فعالیتهای خود را از داخل زندان اداره می‌کند،مجبور شد همراه خانواده‌اش پا به فرار بگذارد.پسر اسکوبار در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت که یکبار پدرش هنگام فرار به همراه خانواده حدود دو میلیون دلار اسکناس را آتش زد تا با آن گرم شوند و غذا بپزند.

 ما شباهتی به پابلو نداریم مگر اینکه در حوزه تبلیغات به خاطر برنامه غلط،سرمایه اندک خود را آتش بزنیم و کاری را که راه اندازی کردیم متولد نشده نابود کنیم. پابلو حداقل با آتش زدن اسکناس هایش خانواده اش را نجات داد، ولی ما نه تنها به هیچ چیزی دست پیدا نمی کنیم بلکه پول خود را نیز از دست می دهیم،یأس و طعم تلخ ناکامی را نصیب خانواده مان می کنیم.تبلیغات ریشه و نفوذ در زندگی اجتماعی انسان دارد به همین علت دنیای بسیار هیجان انگیز،خلاق و مخاطره آمیزی است و نیاز می باشد با مطالعه عمل کنیم.

1-وقتی کاری را راه اندازی و سپس تبلیغ می کنید مردم با شما تماس می گیرند. برخورد و رفتار شما،منشی یا پرسنل فروش در اثربخشی تبلیغات ضروری است.چون ارزش های حیاتی در تبلیغات حرفه ای احترام،بامهر و محبت رفتارکردن،صداقت و درستکاری است.رعایت این ارزش ها برای شما اعتبار و اعتماد می آورد و باعث می شود دیگران پشت شما مثبت حرف بزنند.این جزیی از تبلیغات دهان به دهانی است که دیگران انجام می دهند.حسن خلق، رعایت ادب و نزاکت،احترام و خوشرویی راز پیروزی شرکتی است که آینده نگر و مسوولیت پذیر می باشد.مطابق فرمایش امام علی(ع) دل های مردم گریزان است و آنها به کسی روی می آورند که خوشرویی کند.

2- برای طراحی برنامه تبلیغاتی، به اطلاعات دست اول نیازدارید،تجربیات شرکت های موفق را بررسی کنید. اینکه موفق ها از کجا و چگونه تبلیغات خود را شروع کرده اند مهم است.داستان زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی می گوید که بسیاری از بنیانگذاران شرکت های بزرگ امروز، در آغاز کارشان،خود شخصا پیاده یا با استفاده از موتورسیکلت و وسایل حمل و نقل عمومی به پخش و نصب تراکت اقدام کرده اند.

3-مخاطب و بازار هدف خود را بشناسید.باتوجه به ابزار تبلیغاتی،در تهیه متن آگهی به عناصر خبری که؟کجا؟ کی؟ چه؟ چرا؟ چگونه؟ توجه کنید.مزیت رقابتی و امتیازات کالا خود را برجسته کنید.برای ذهن ها از خدمات خود تصویرسازی کنید تا در بلندمدت شما را به خاطر بیاورند. بیشتر از تبلیغات،توزیع کالا اهمیت دارد.شاه کلید تبلیغات در فرآیند توزیع حرفه ای است.اگر محصول را به شیوه متفاوت،مطابق با نیاز مشتری ارائه کنید می توانید امیدوار باشید.تبلیغات خود را در بین خانواده و دوستان قبل از انجام به معرض نقد بگذارید و در زمان اجرا نظارت و ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوت را یادداشت کنید.تلاش کنید 90 درصد زمان خود را روی تقویت نقاط قوت و فقط 10 درصد زمان را صرف برطرف کردن نقاط ضعف نمایید.

4-تبلیغات مساوی با ولخرجی نیست، ولی هزینه کردن جزیی لاینفک از تبیلغات است.

باتوجه به بودجه و جایگاه تان، محصول و خدمات خود را رایگان یا پولی در سایت های اینترنتی تبلیغ کنید یا در سایت های فروش با تخفیف ارائه کنید.از تبلیغات موبایلی،شبکه های اجتماعی و پیامک برای در ارتباط بودن با مشتریان و جذب مشتریان جدیدتان استفاده کنید.

شرکت های نوپا برای شرکت در نمایشگاهها و همایش ها دقت بکنند،چون طی ماه بارها با آنها تماس گرفته می شود تا برای دریافت لوح تقدیر از مراجع غیرمعتبر داخلی و خارجی مبلغ قابل توجهی پرداخت نمایند.

به سازمان ها برای معرفی خدمات یا کالا و اعلام تخفیف و تسهیلات ،جهت صدور معرفی نامه خرید برای پرسنل مراجعه کنید.به مدارس،برج های مسکونی،اداری و تجاری برای معرفی خدمات سر بزنید.به این دسته فعالیت ها، بازاریابی یا فروش می گویند،ولی در عمل شما مشغول تبلیغ کردن هستید و کلی ایده،راه حل،ارتباط،تجربه و قطعا سود کسب می کنید.

ارسال خبر برای خبرگزاری ها و طراحی یک سایت ساده برای معرفی خدمات،سخنرانی در دانشگاهها،برپایی غرفه های مشارکتی با شهرداری ها و سازمان ها در مناسبت های ملی-مذهبی از دیگر راهکارهای ارزان می باشد.

5- ازتبلیغات خود آرشیوی تهیه،و با نشان دادن آنها به ذینفعان کارتان را معرفی کنید.نصب تلویزیون در محل دفترتان و نمایش نمونه کارها می تواند مراجعه کنندگان را در جریان فعالیتها قرار دهد.بروشورهای متفاوت،ساده و کاربردی آماده کنید6-به شعار تبلیغاتی صمیمانه که مردم را از روی علاقه به آگهی جذب کند و پیام را شفاف انتقال بدهد نیاز دارید:آقای فرش(بازار فرش ماشینی و دستباف) قیمت و کیفیت تضمین شده،نرم افزارهای پرشین ویژن؛آسان مدیریت کنید،پاک یادت نره،حشره کش تار مار محافظ پرقدرت،سن ایچ و دیگر هیچ،از میوه به آبمیوه

7- به نمایشگاههای مطبوعات مراجعه نمایید.تعامل،روابط عمومی قوی، دوستانه و دائمی با خبرنگاران برای توسعه کسب و کار شما حیاتی است.

8-وقتی امکان سرویس دهی مناسب ندارید لازم نیست برای تبلیغ آن پول خرج کنید!!!

9-دو چالش مهم تبلیغات،جوگیرشدن یا در تله خودشیفتگی افتادن تیم مشاور و مجری تبلیغاتی و شرکت سفارش دهنده تبلیغ می باشد،یعنی فکر می کنند ایده تبلیغاتی شان بهترین در جهان است. دوم اینکه مدیرعامل یا تیم تصمیم گیرنده از نظر شخصیتی و روحی دچار ابهام و شک هستند و  پول آتش بزن هستند.مدیرعاملی که نتواند نیروی درونی خود را کنترل نموده و در دست بگیرد دچار تزلزل در تصمیم گیری می شود و سرمایه را به باد می دهد. حرف های اطرافیان نقش اساسی در ابهام،آشفتگی وترس از شکست ایجاد می کند.

10- برای نتیجه گرفتن باید صبور بوده و انتظار نداشته باشید تبلیغات طی یک شب جواب بدهد. وقتی در یک مجله آگهی می دهید یعنی سرمایه گذاری می کنید و به هیچ عنوان پول خود را آتش نمی زنید.

تعرفه بسیار مقرون از مزایای فوق العاده شگفت انگیز تبلیغات در مجله است.اینکه مجله بین مخاطبان و خانواده ها دست به دست شدن می شود.مثل روزنامه سریع از بین نمی رود و علاوه بر کیوسک ها،در مراکز عمومی و خصوصی بر روی میز یا کتابخانه ها تا مدت ها وجود دارد.

تیم های تبلیغاتی مجلات دوست داشتنی، فوق العاده رفتار می کنند.آنها مجانی برای شما وقت می گذارند و از تجربیات تبلیغاتی می گویند و تعرفه های منعطف با بودجه شما پیشنهاد می دهند،تا در کوتاه مدت و دراز مدت،برند،خدمات یا کالای خود را در بازار جا بیندازید.

تعرفه های تبلیغاتی تلویزیون و رادیو در بهترین شرایط تخفیف برای شرکت ها گران بوده ولی چون نیاز به نمونه تبلیغات دارند تا بتوانند بر ذینفعان خود اثر بگذارند،آگهی در مجله راهکار فوق العاده مناسب و شیکی محسوب می شود

برای پیروزی در کسب و کارتان،علاوه بر مشاوران حقوقی و مالی، به یک تیم مشاور با دانش تبلیغاتی و امین نیازمندید، چون هدف از تبلیغات هوشمندانه و مطالعه محور، تسخیر قلوب مردم و جذب آنها به عنوان مشتریان وفادار هست

سخن بزرگان/امام علی علیه السلام: گنجینه انسان،شغل اوست

سالن یار میزبان حرفه ای کسب و کار شما

سالن یار دیده بان تخصصی تبلیغات بزرگان تشریفات ایران

سالن یار مرجع مشاهیر تشریفات ایران

سالن یار توسعه دهنده ی حرفه ای کسب و کار شما

سالن تنها رسانه تخصصی تبلیغات تشریفات در ایران

Leave a Reply

Your email address will not be published.