نیروی کنترل درونی؛شاه کلید توسعه بازار

0
مارس 10 2018

نیروی کنترل درونی؛شاه کلید توسعه بازار

نیروی کنترل درونی؛شاه کلید توسعه بازار

download         

علی نظامی فرد/مشاور توسعه بازار

بنیانگذار سالن یار

                                                                 

تیم تولید محتوای سالن یار:

بیش از 12 سال می باشد که فعالیت حرفه ای خود را در حوزه کارآفرینی پیگیری می کنم.این علاقمندی باعث شده علاوه بر آموزش و پژوهش در حوزه کارآفرینی، به طور اجرایی در زمینه های گردشگری،مستغلات،راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای جدید،تبلیغات،تشریفات،منابع انسانی و توسعه بازار به طور مستمر و بی وقفه ای تلاش کنم. به همین دلیل یکی از مهمترین پرسش هایی که طی این سال ها از من شده این است که چگونه می توانیم بازارمان را توسعه بدهیم،فروش را بیشتر کنیم و بازار را تحت کنترل خود داشته باشیم؟ این مقاله مقدمه ای است برای پاسخ به بخشی از پرسش مذکور

الف)توسعه بازار یکی از استراتژی‌های رشد شرکت است که بازارهای جدیدی را برای محصولات و خدمات شناسایی کرده و توسعه می‏دهد. استراتژی توسعه بازار، مشتریان بالقوه‏ جدید را در بازارهای جدید و غیرمشتریان را در بازار فعلی، هدف خود قرار می‏دهد. استراتژی توسعه بازار یعنی گسترش بازار بالقوه در میان استفاده کنندگان آینده.

ب)اقتصاد در گذشته مدیریت محور بود ولی الان کارآفرین محور می باشد بنابراین باید بر روی نیروی کنترل درونی،تمرکز و ویژگی های شخصیت خود دقت کنید.مهم نیست کارآفرین هستید یا نیستید.چون همه استعدادکارآفرین یا مدیر شدن را ندارند.ولی همه با کارآفرینان و مدیران در ارتباط هستند.پس بهتر هست روحیه خود را در هر حالتی تقویت کنید.دنیا دیگر خطی نیست و باید منتظر هر اتفاقی باشید،در این بین تنها چیزی که شما را حفظ می کند و در برابر تغییرات محافظت می کند قدرت درونی شخصیت شما فارغ از  هر پست و مقامی است.

ج)اصل اول در توسعه بازار در دنیای فعلی،پول نیست بلکه دانش، سرمایه معنوی و قدرت نفوذ در دیگران است.برنده کسی است که اطلاعات بیشتری دارد و بلد هست از این اطلاعات و قدرت چگونه استفاده کند.فقط گردش مالی بالا، قدرت نیست.باید ببینیم هر کس به نسبت استعداد و تلاشش، از چه راهی چه چیزی بدست می آورد.سنجش این موضوع کار بسیار سختی است.پس بهتر است سرمان توی کار خودمان باشد و به عنوان یک کارآفرین، مدیر یا کارمند بر روی حوزه ی کاری خودمان تمرکز کنیم

برای همین این 21 نکته بدیهی را مرتب تمرین و تقویت کنید

1-به خدا توکل کنید و عاشق کاری باشید که بتوانید شبانه روز روی توسعه بازار آن تمرکز کنید

2- از تجربیات دیگران برای توسعه بازار استفاده کنید. شبکه های ارتباطی سنتی و مدرن را جدی بگیرید

3-استعداد و قابلیت خود و نیروی انسانی محیط اطرافتان را برای توسعه بازار تشخیص بدهید

4-روی تبلیغات و امکانات بازاریابی بسیار کم هزینه و رایگان تمرکز کنید.در دنیای حاضر بسیاری ابزارهای تبلیغاتی رایگان در دسترس هست،پس لطفا دارایی خود را مفت از دست ندهید.اگر خدمات یا محصولات قابل معامله داشته باشید حتما نتیجه می گیرید

5-صداقت،پشتکار،خانواده همراه،همکاران و دوستان شما بزرگترین سرمایه شما هستند

6-مغز،تفکر،دانش،اطلاعات و مهارت شما سرمایه ای است که تحت هیچ شرایطی از شما نمی توانند بگیرند مگر اینکه خودتان اراده کنید آن را بفروشید یا از دست بدهید

7-توسعه بازار و فروش فقط با تمرکز و پیگیری و شبکه سازی اجرایی خواهد شد.در سایه تمرکز، شناسایی و تسلط بر نیروی کنترل درونی و جستجوی فرصت ها، کم کم به یک شکارچی تبدیل خواهید شد

8-بهبود مستمر و تدریجی را در طول زمان مدنظر قرار دهید

9-اگر انرژی مثبت داشته باشید و با مهر و محبت و اخلاق خوش برخورد کنید دیگران را دور خود جمع می کنید و یک کشش و قدرت جاذبه بدست خواهید آورد و اگر مستعد باشید در مدت نه چندان طولانی به عنوان یک مدیر یا شخصیت کاریزماتیک مطرح خواهید شد

10-اصل پیگیری را پیگیری کنید.مدیریت در ایران یعنی پیگیری

11-از خود دفاع کنید ولی تعریف نکنید چون خودتان را خراب می کنید.غالبا مردم نقاط قوت را به خوبی درک می کنند ولی از روی بخل،حسادت و کوته فکری احساسات منفی را می خواهند به شما منتقل کنند

12-نیاز نیست لزوما پول زیادی بابت مشورت پرداخت کنید.بسیاری از مدیران،دوستان و اطرافیان شما مشاوران درجه یکی هستند،پس از آنها استفاده کنید.با نشست و برخاست و گفتگو با آنها گره های ذهنی شما بدون اینکه متوجه شوید حل می شود.دوست خوب برای توسعه بازار نعمت است.یک قرارداد جدید ممکن است به وسیله یک دوستی که شما اصلا روی آن حساب باز نکردید منعقد شود و بازار بزرگی را برای شما بگشاید

13-صبور باشید یعنی بگذارید هر چیزی سر موقعش انجام بشود،میوه ی کال احتمالا به درد شما نمی خورد

14-قناعت پیشه کنید و زندگی خانوادگی و شغلی خود را از نظر مالی و روانی گسترده نکنید.یعنی اینکه به اندازه درآمد خود خرج نکنید،یا به امید درآمد آتی چک نکشید.در عین حال درآمدها و هزینه های آینده را پیش بینی کنید.پس انداز و سرمایه گذاری اصولی حاصل از مدیریت درست مالی خانواده و کسب و کار، مانع از ورشکستگی در زمان نوسانات و رکود بازار می باشد

15-از نوشتن فراری نباشید.تاریخ جلسات،ایده ها، نظرها،راهکارها،هزینه ها و درآمدهای خود را به طور مدون در تقویم های سالیانه یادداشت کنید.ماه به ماه،فصل به فصل و سال به سال تقویم ها را بررسی کنید.تاکتیک ها،استراتژی،سبک زندگی و کار خود را مورد بازنگری قرار دهید

16-برای توسعه بازار همیشه برای خود یک پرسش آغازین داشته باشید و دائما آن را به روز کنید.لطفا با این موضوع فلسفی برخورد نکنید.منظورم این است که فکر کنید،جستجوگر باشید و اهل عمل باشید.پرسشگر باشید و در پاسخ به پرسش دست به مشاوره و عمل بزنید

17-برای توسعه بازار شنونده ی فعالی باشید و درست مشاهده کنید.حقایق شیرین و تلخ را آسان هضم کنید.وسواس فکری را به حداقل برسانید و نتیجه گرا باشید.فقط به بازی زیبا امتیاز نمی دهند. اخلاق و نتیجه کار شما هم نمره دارد.در مجموع بازی ها باید برنده باشید و حداکثر امتیاز را کسب کنید

18-رقبای بالقوه و فعلی را فوق العاده جدی بگیرید.ورشکستگی های سنگین،افسردگی و احتمالا خودکشی را در پی دارد.درب همیشه روی یه پاشنه نمی چرخد.تخم مرغ های خود را همیشه در یک سبد نریزید

19-روابط قوی با سازمان ها و اشخاص شکل بدهید.تضمین کننده توسعه بازار کسب و کار شما در هر کشوری نیازمند حمایت های سیاسی، قانونی،اقتصادی و فرهنگی می باشد

20-اگر بتوانید تیمی کار کنید نمره تان بیست است.فشار کمتری به شما می آید.در بازارکار بر روی شما و تیم تان حساب ویژه ای باز می کنند

1+20-راز بزرگ توسعه بازار: 90 درصد وقت خود را روی تقویت نقاط قوت کسب و کار و شخصیت خود بگذارید و تنها 10 درصد زمان خود را صرف برطرف کردن نقاط ضعف بکنید

WWW.SALONYAR.COM

 برای دریافت تعرفه درج تبلیغات،گزارش آگهی هتل،سالن همایش و کسب و کار خود در سالن یار

از طریق ایمیل زیر با تیم ما در تماس باشید  

NEZAMIBOOK@YAHOO.COM

شماره تماس برای مشاوره و اجاره سالن: 9099072853 تماس از سراسر کشور فقط از طریق تلفن ثابت

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.