شادی در کجاست؟

خوشبختی
اکتبر 08 2017

شادی در کجاست؟

سالن یار(تشریفات و اجاره سالن همایش،سمینار،کنفرانس)

مجله رازماندانا دانش :

شادی یکی از عوامل مؤثر در موفقیت و حالتی است که تحت تأثیر عوامل گوناگون تغییر می‌کند؛ اما پرسش این‌جاست که برای رسیدن به شادی دائمی باید چگونه بود و چطور اندیشید؟ آیا شادی ما به عوامل درونی‌مان بستگی دارد یا آنچه در خارج از وجودمان اتفاق می‌افتد، آن را شکل می‌دهد و می‌سازد؟ بی‌شک برای شاد بودن نیز باید رمز و راز مربوط به آن را آموخت.

انسان شادترین آفریدگان است و این ودیعه‌ی‌ الهی به او عطا شده است. برای موفقیت باید سرشار از خوشحالی باشید و راه‌های تغییر مسیر از خشم، غم و نگرانی را به‌سوی شادی جستجو کنید. عالم هستی یک ترانه است و برای فهم این نغمه‌ي موزون باید با آن همنوا شد تا توانست زیر و بم و زیبایی‌های آن را دریافت. همان‌گونه که آفتاب، جان تازه به گیاه می‌دهد، شادی و نشاط هم روح تازه به زندگی انسان می‌بخشد.

باده در جوشش گدای جوش ماست         چرخ در جنبش اسیر هوش ماست

باده از ما مست شد، نی ما از او              قالب از ما هست شد نی، ما از او

همیشه لبخند بزنید: یک اتفاق شاد و خنده‌دار می‌تواند هورمون‌های شادی را در بدن افزایش دهد. پژوهش‌های دانشگاه کالیفرنیای امریکا در این زمینه نشان می‌دهد خندیدن در فرد تغییرات بیولوژیکی چشمگیری ایجاد می‌کند و در نتیجه سطح استرس را کاهش می‌دهد.

با افراد شاد معاشرت کنید: معاشرت و دوستی با افراد شاد و پرانرژی، تأثیری مثبت بر روحیه‌ي آدمی خواهد گذاشت و برعکس صحبت و دوستی با افراد افسرده و کِسل انسان را غمگین و افسرده می‌سازد.

در صحبت خود راه مده هر سخنی را                 افسرده‌دل افسرده کند انجمنی را

به کارهای خود سروسامان بدهید: فعالیت‌های غیر ضروری را از برنامه‌ی خود حذف کنید و برای کاری که دوست ندارید، وقت صرف نکنید، بلکه آن را به دیگری واگذارید.

با نوشتن کارها، آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید: هیچ‌چیز مانند نوشتن نمی‌تواند به کارهایتان نظم دهد. کارهای روزانه خود را روی کاغذ بنویسید و فهرستی از آن تهیه کنید. با این روش به‌سرعت متوجه پیشرفت در کارهای خود خواهید شد.

ورزش و پیاده‌روی کنید: ورزش و پیاده‌روی را جزو کارهای روزانه خود قرار دهید، زیرا با انجام روزانه‌ی آن، میزان نگرانی‌ها کاهش می‌یابد و اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد. در نتیجه به اعضای بدن بهتر خون‌رسانی می‌شود و از سلامت بیشتری برخوردار خواهید بود.

در غم و سختی به پیشرفت ادامه دهید: باید این حقیقت را پذیرفت که سختی و رنج، جزئی از زندگی است و چه آن را دوست بدارید یا نه، به‌عنوان بخشی از سرنوشت شما ادامه خواهد داشت. باید یاد بگیرید که در برابر مشکلات و سختی‌ها خود را به‌سرعت با شرایط تطبیق دهید و آن‌ها را بپذیرید.

ارتباط نزدیک با دیگران: بر اساس پژوهشی روی بیش از دوهزار مرد و زن در سنین مختلف، کسانی که دوستانی نزدیک دارند، احتمال این‌که فشار خون و سطح هورمون استرس طبیعی‌تر و سالم‌تری داشته باشند، خیلی بیشتر از کسانی است که دوست نزدیک ندارند. افرادی که احساس تنهایی و افسردگی می‌کنند، سه تا پنج برابر بیشتر از کسانی که احساس عشق و ارتباط می‌کنند، احتمال دارد بیمار شوند و در جوانی بمیرند.

* هر روز زمانی را به آرامش یافتن، مدیتیشن، عبادت یا گوش کردن به سکوت اختصاص بده.

* ببخش و عشق بورز تا بتوانی روح خود را درمان کنی.

* زندگی‌ات را آسان کن و همواره به‌دنبال راه‌هایی باش تا کارها و فعالیت‌های غیر ضروری را حذف کنی.

* ثبت هدف‌هایت روی کاغذ، احتمال رسیدن به آن‌ها را صد در صد افزایش می‌دهد.

* شاید قدرتمندترین عامل موفقیت تو، باورهایت نسبت به خود و پول باشد. درباره‌ي خودت و پول چه فکری می‌کنی؟

* شخصیت تو، همانا میزان انطباق زندگی‌ات با ارزش‌های والا و حیات‌بخش است.

* هنگام شروع هر کار مهم‌ترین گام، نخستین گام است. یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «سفر هزار گامی با برداشتن اولین گام آغاز می‌شود.» نگران نباش که چگونه گام بر می‌داری؛ بلکه فقط گام را بردار، زیرا باید خود را به سرآمدی و عالی بودن متعهد کنی.

* از خود بپرس در این لحظه بهترین کار برای من چیست؟

* تنها راه رسیدن به موفقیت، افزایش دانش است.

* تا آن‌جا که می‌توانی هر سال برای ذهن خود سرمایه‌گذاری کنی، سه درصد از درآمدت را برای آموزش خود کنار بگذار و دست کم سه ساعت در روز را به خود بپرداز.

* انیشتین می‌گوید: «چیزی در جهان به‌وجود نمی‌آید، مگر بر اثر حرکت.»

* هر دستاوردی در جهان مجموعه‌ای از گردهم‌آیی هزاران تلاش و حرکت کوچک است.

* موانع و مشکلات هدیه‌ای از خدای مهربان برای امتحان بندگانش است. خردمند به کار خویش تکیه می‌کند و نادان به آرزوی خویش.

* در هر مشکلی باید به خطاهای خود توجه و به‌سرعت آن‌ها را اصلاح کرد. بدی‌ها و خوبی‌ها، زشتی‌ها و زیبایی‌ها، آسانی و سختی‌ها، گل‌ها و خارها، شکست‌ها و موفقیت‌ها همیشه با هم‌اند و جهان جمع اضداد است.

* با توجه به زیبایی‌ها و خوبی‌های کوچک، نگاهم را زیباتر می‌کنم. من هر روز ناراحتی‌ها و ناکامی‌هایم را با خدای خود در میان می‌گذارم و از او کمک می‌خواهم. آن زمان است که حال خوشی به من دست می‌دهد.

* اجازه نمی‌دهم که ناراحتی‌هایم، به افکار منفی در ذهنم تبدیل شوند، زیرا می‌دانم افکار منفی، انرژی مرا می‌گیرند و جسمم را بیمار می‌کنند.

* من به‌آسانی می‌توانم احساسات نامطلوب خود را به حال خوش تبدیل کنم.

* من از اشتباهات خود و دیگران درس می‌گیرم و راه‌های موفقیت را کشف می‌کنم.

* هیچ‌چیز مانند تغییر انسان را آرام نمی‌کند. تغییر زیرساخت آرامش است.

* هیچ چیز معنا ندارد، مگر معنایی که شما به آن می‌دهید.


Leave a Reply

Your email address will not be published.