کترینگ رفتاری
logo-top main1_03-e1424338564946 /

راز فروش لكسوس

لکسوس
دسامبر 27 2016

راز فروش لكسوس

سالن یار

دو هفته نامه راز : چندين سال قبل و در دوران ركود اقتصادي جهاني، مدير يكي از نمايندگي‌هاي فروش خودروي لكسوس كه يكي از خودروهاي لوكس و گران‌قيمت شركت تويوتا است، اعتقاد داشت اوضاع اقتصادي مهم نيست، بلكه واكنش او مهم است.

اين مدير خلاق تصميم گرفت كار متفاوتي بكند. اگر همان واكنش هميشگي را نسبت به ركود نشان مي‌داد، مردم ديگر از او خريد نمي‌كردند و ورشكست مي‌شد. البته طبيعي هم بود كه به علت گران‌بودن قيمت خودروهاي لكسوس و اوضاع بد اقتصادي، مردم توان خريد آن‌ها را نداشته باشند.

كاري كه اين مدير توانا انجام داد اين بود كه از خودش پرسيد: «كساني كه پول خريد خودروهاي من را دارند كجا هستند؟» جوابي كه گرفت اين بود: «در زمين‌هاي چوگان، در باشگاه‌هاي تفريحي، در اسكله‌هاي قايقراني.»

سپس پنج نفر از فروشندگانش را برداشت و يك ناوگان كوچك از خودروها را به راه انداختند و به باشگاه‌هاي تفريحي آن اطراف رفتند و گفتند: «چه كسي مي‌خواهد با يك LS 400 (يك مدل لكسوس) رانندگي كند؟»

همه گفتند: «عيبي كه ندارد، كمي رانندگي مي‌كنيم.»

بعد او گفت: «چرا خودرو را به مدت يك هفته قرض نمي‌گيريد؟ خودروتان را در نمايندگي ما بگذاريد و يكي از خودروهاي ما را برداريد و ببريد. ما هم از گواهينامه‌تان يك فتوكپي مي‌گيريم كه بتوانيم پيدايتان كنيم.»

كساني كه خودرو را برده بودند، بعد از يك هفته كه وقتشان تمام مي‌شد برمي‌گشتند. حدس مي‌زنيد اغلب آن‌ها چه مي‌گفتند؟

«نمي‌خواهم از راندن آن دست بكشم. اين خودروي جديد را دوست دارم.»

بدون شك اگر شما هم اين تجربه را داشته باشيد كه از خودروي قديمي‌تان پياده شويد، در يك نمايندگي مجاز داخل يك خودروي جديد بنشيند، آن را به‌طور آزمايشي برانيد و بعد پشت فرمان خودروي قديمي‌تان برگرديد، ناگهان خودرو قديمي‌تان ديگر به خوبيِ قبل به نظر نخواهد رسيد. چون اكنون مي‌دانيد كه رانندگي با خودرويي بهتر چطور است.

در نتيجه‌ي اين كار، مجموعه‌ي تحت مديريت او در دوران ركود خيلي بيشتر از زماني فروش كرد كه منتظر مي‌ماند تا مردم به نمايندگي فروش بيايند. اين مدير باهوش توانست تعداد زيادي از اين خودروهاي لوكس و گران‌قيمت را بفروشد، زيرا كار متفاوتي انجام داد.

بنابراين مهم نيست كه ديگران به شما چه مي‌گويند و با شما چه رفتاري دارند. (آقاي حورايي)

مهم اين است كه شما در پاسخ به اوضاع كسب‌وكار چه واكنشي نشان مي‌دهيد و چه كار خلاقانه و متفاوتي مي‌كنيد. نبايد تحت تأثير اوضاع و احوال نامناسب قرار گيريد. همين رويكرد است كه نتيجه را به نفع شما رقم مي‌زند.

 

سوتيترها

براي موفقيت در هر كار، اوضاع  اقتصادي مهم نيست، بلكه واكنش شما مهم است.

فرد خلاق و باهوش در اوضاع بد و ركود اقتصادي، كاري متفاوت انجام مي‌دهد و اوضاع را به نفع خود تغيير مي‌دهد.


برای درج آگهی در سایت سالن یار و مجله راز با مدیر تبلیغات دو هفته نامه پرتیراژ و قدرتمند”راز” علی نظامی فرد تماس بگیرید. 
شماره تماس : 09194403319

Leave a Reply

Your email address will not be published.