بهترین میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت

دیابت میوه
اکتبر 14 2017

بهترین میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت

سالن یار(تشریفات و اجاره سالن همایش،سمینار،کنفرانس)

مجله رازنگين اصل زاد : میوه‌هایی را بخورید که قند خون شما کنترل و سلامت بدنتان حفظ شود. بسیاری از مردم به‌اشتباه بر این باورند که بیماران دیابتی باید از خوردن میوه بپرهیزند؛ اما برعکس میوه حاوی ویتامین‌های مهم، مواد معدنی و فیبرو فیتوکمیکال است که برای سلامت هر فرد فواید بسیاری در بر دارد. اما مبتلایان به دیابت هنگام خوردن میوه باید بسیار دقیق باشند. به‌ویژه آن‌ها نیاز دارند بدانند شاخص قند خون موجود در میوه‌ها چقدر است. شاخص قند خون، کربوهیدرات موجود در غذا را که به قند تبدیل می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند. رتبه‌ی شاخص قند خون این میوه اگر تا 50 باشد، برای این بیماران مناسب است. در این مقاله هفت نمونه از بهترین میوه‌ها را که برای افراد دیابتی مفید است و قند خون را کنترل می‌کند، به شما معرفی می‌کنیم:

  • سیب: سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و پکتین فراوانی نیز دارد که در پوست و پالپ آن یافت می‌شود. پکتین به سم‌زدایی از بدن و از بین بردن مواد زاید کمک می‌کند و حاوی اسید گالاکترونیک است که ثابت شده قند بیماران دیابتی را تا 35 درصد کاهش می‌دهد و باعث کاهش نیاز به انسولین می‌شود.
  • گریپ‌فروت: گریپ‌فروت حاوی فیبر و ویتامین C است که قند خون را کاهش می‌دهد و رتبه‌ی 25 را دارد. این میوه حاوی فلانوئید است که به ایجاد توازن میان سطح انسولین و گلوکز در خون کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است خوردن دو وعده گریپ‌فروت در روز از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعد زندگی جلوگیری می‌کند.
  • توت: انواع مختلف توت، موتورخانه‌ی تغذیه در بدن است و مقادیر زیادی فیبر، ویتامین، اسید فولیک و فیتوکمیکال دارد. توت کمترین میزان کربوهیدرات و نسبت به میوه‌های دیگر شاخص قند پایین‌تری دارد. توت قدرت هضم را آسان و به جذب ساکاروز و کنترل قند خون کمک می‌کند.
  • پرتقال: پرتقال رتبه‌ی 48 را در شاخص قند خون دارد و سطح بالای فیبر و ویتامین C موجود در آن به کنترل قند خون کمک می‌کند. پرتقال مانند دیگر مرکبات، به سطح توازن گلوکز و کاهش انسولین کمک می‌کند. پرتقال چربی بسیار اندکی دارد و در کاهش وزن مؤثر است، زیرا داشتن اضافه‌وزن یکی از عوامل خطرناک برای ترسیم انسولین به‌شمار می‌آید.
  • گلابی: گلابی سرشار از فیبر، ویتامین‌های E و C و 2B و 1B و A، اسید فولیک، مس، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم است و در این میان رتبه‌ی 38 قرار دارد. این میوه به کاهش فشار خون و کلسترول و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و خواص آنتی‌اکسیدان نیز دربر دارد.
  • کیوی: کیوی از ابتلا به بیماری آسم، چاقی، سرطان روده‌ی بزرگ و بیماری قلبی و جهش DNA پیشگیری می‌کند و حاوی ویتامین C و A، فلانوئید و مواد معدنی سرشاری است. در حقیقت کیوی بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد و در مقایسه با موز نیز حاوی بتاکاربن بیشتری است.
  • انبه: خوردن انبه مانند مصرف داروهای دیابت است. بر اساس پژوهشی که سازمان بهداشت استرالیا و کنگره‌ی پزشکی ملبورن در سال 2005 انجام داد، انبه تأثیری مشابه با داروهای دیابت دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.